Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Ανηφορίζοντες....διολισθαίνουμε στον γκρεμνό του Δ' Ράιχ και του Παπανδρεϊκού Πατριωτισμού!

Έχει ειπωθεί πολλές φορές ότι, όπου το ΔΝΤ έχει πατήσει το πόδι του έχουν πτωχεύσει οι κοινωνίες και τα κράτη, όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο αλλά πρωτίστως σε πολιτικό - κοινωνικό.
Έχουμε πει πολλές φορές ότι η κρίση, ανεξάρτητα του πως εκδηλώνεται, είναι κρίση πολιτική, κρίση συγκρότησης του Κράτους, κρίση ταυτότητας της κοινωνίας, κρίση σχέσεων Κράτους - κοινωνίας.
Οι συζητήσεις που διοχετεύονται από τα κεντρικά δελτία ειδήσεων και από τις κυβερνητικές δηλώσεις, περιστρέφονται γύρω από ζητήματα που απλώς αποτελούν παρονυχίδες ή που διογκώνονται ή που αποκτούν ιδιότητες που δεν έχουν.
Η Ελλάδα, δια της προδοτικής Κυβέρνησης Παπανδρέου, υπέγραψε ένα πλαίσιο κανόνων και εκχωρήσεων κυριαρχίας στους δανειστές της, με το οποίο επαναπροσδιόρισε την σχέση κυρίαρχης Κρατικής οντότητας και υπό κατοχή ( πλήρης) και  δουλεία της επικράτειας. 
Η Ελλάδα παραμένει στο εσωτερικό της ως κρατική οντότητα, σύμφωνα με το Διεθνές δίκαιο, αλλά έχει ανασταλεί η οντότητα της στα διεθνή φόρα. 
Αλλά και στο εσωτερικό, η εκχώρηση της επικράτειας στην εξουσία του δανειστή, αδυνατίζει την δυνατότητα λήψεις αποφάσεων ακόμα και απλών διαχειριστικών πράξεων. Παραδείγματος χάριν, η συλλογή φόρων και η διάταξη των υπηρεσιών είσπραξης δεν αποτελεί προνόμιο εξουσίας του κράτους αλλά απόφαση ( ακόμα και στις λεπτομέρειες της) των δανειστών, στους οποίους έχει εκχωρηθεί η ιδιοκτησία της επικράτειας.
Δεύτερο παράδειγμα: Τα στελέχη της "Τρόικας", φθάνοντας στην Αθήνα, επισκέπτονται μια εκ των περιοχών ιδιοκτησία τους, την ΝΕΟΓΑΛ, ελέγχουν τόσο την επιχείρηση όσο και τους εργαζόμενους ( έμμεσα) γιατί η υπογραφή της επιχειρησιακής σύμβασης δεν τελεσφόρησε, παρα τις σαφείς εντολές τους,  ότι οι εργασιακές σχέσεις επανακαθορίζονται σύμφωνα με το δικό τους σχεδιασμός και όχι με ότι ίσχυε, όπως η αρμοδιότητα των δικαστηρίων ή η δυνατότητα υπαναχώρησης των εργαζομένων ή η ορθή ερμηνεία του νόμου από τις υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας.
Η Τρόικα με την κίνηση αυτή κάνει ακόμη πιο σαφή την νέας διάσταση των πραγμάτων, καθώς αποσαφηνίζει το ιδιότυπο διεθνές καθεστώς στο οποίο έχει "οικειοθελώς' προσχωρήσει η Ελλάδα, ως Κρατική οντότητα, καθώς ούτε στο εσωτερικό της χώρας αναγνωρίζονται δικαιώματα κυριαρχίας και αυτοδιάθεσης. 
Το ... παλιό χαστούκι, σήμερα επανέρχεται με πιο οδυνηρό τρόπο, που αντί να ξεσηκώσει τους εργαζόμενους αλλά και τις πολιτικές δυνάμεις, παρακολουθούμε ένα έντονα μαζοχιστικό χαμόγελο, ζωγραφισμένο στα πρόσωπα, δημοσιογράφων, πολιτικών, στελεχών εργατικών οργανώσεων αλλά και απλών πολιτών !!!
Δυστυχώς ο ξεπεσμός της υπόστασης του κράτους και των διαχειριστών του ( Πολιτικό σύστημα) έχει μεταλαμπαδευτεί και στο επίπεδο της κοινωνίας που άβουλα δέχεται να άγεται και να φέρεται, χωρίς καμιά διάθεση αυτοδικίας, αυτό-προστασίας, αυτοπροσδιορισμού, αυτό-κυριαρχίας, αντίστασης !
Με σκανδαλώδη τρόπο, αποκαλύπτεται η ωμή πραγματικότητα της οντότητας του κράτους ως απολεσθείσα κραταιά αυτοκυριαρχία, αυτοδιάθεση, ανεξαρτησία, ελευθερία, αυτοκυβέρνηση.
Με τον ίδιο ωμό τρόπο, ο ιδιοκτήτης της επικράτειας, ορίζει τι και πότε αναγνωρίζεται η συλλογικότητα, τι και πότε εκχωρεί αρμοδιότητες της επικυριαρχίας τους σε όσους και υπό τους δικούς του όρους, να διαχειρίζονται τα της ιδιοκτησίας του, πάνω σε κάθετι που ορίζεται ως επικράτεια του.
Η Ελληνική επικράτεια, αναγνωρίζεται από το νέο διεθνές δίκαιο που η σύμβαση προσχώρησης διαμόρφωσε, σε επικράτεια των δανειστών υπό την ιδιότητά τους ως ιδιοκτήτες και απόλυτοι εξουσιαστές της ιδιοκτησίας τους.

Η Βουλή υπάρχει στο επίπεδο και στο ρόλο του εκτελεστή των αποφάσεων του ιδιοκτήτη, η δε διαβούλευση και η "ανεξαρτησία" των κομμάτων που συμμετέχουν σ' αυτήν, επιτρέπεται μόνο όσο ο ρόλος τους εξαντλείται ως μέσο καταστολής των μαζών.

Το ίδιο συμβαίνει, και επιτρέπεται, στην διατήρηση  των θεσμοθετημένων δομών "αυτοέκφρασης" της κοινωνίας, όπως οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ή άλλες κοινωνικές οργανωμένες εκφράσεις της κοινωνίας που δραστηριοποιούνται σε διάφορα ζητήματα ή συγκροτούνται στην βάση επίλυσης συγκεκριμένων προβλημάτων.

Όσο θα εξουσιάζονται οι οργανωμένες μορφές συγκρότησης των κοινωνικών ομάδων από τα κέντρα, τα υποταγμένα στις απαιτήσεις της τρόικας και, όσο η αμφισβήτηση της εξουσιαστικής δύναμης της τρόικας δεν αμφισβητείται με ενεργό τρόπο, όσο δηλαδή δεν υπάρχει οργανωμένη εναντίωση στις εξουσιαστικές δικαιοδοσίες της τρόικας, τόσο απομακρύνεται ο κίνδυνος οι οργανώσεις αυτές, αντίθετα από τα δικαιώματα, να τεθούν υπό καθεστώς αναστολής ή παρανομίας.
Είναι φανερό όμως πως τα δικαιώματα έχουν ανασταλεί και αυτά, όσα ακόμη βρίσκονται σε ισχύ είτε με την ανοχή είτε διότι δεν αποτελούν αντίθετα προς το κοινό συμφέρον όπως το προσδιορίζει η σύμβαση εκχώρησης, αναμένεται να τεθούν ή υπό κατηγορία ή υπό καθεστώς "παρανομίας".
Άλλωστε η επιχείρηση : τα άπλυτα των συνδικαλιστών στην φόρα, κατ' αρχή έχει δημιουργήσει ένα κέρδος χρόνου σε βάρος των συνδικάτων.
Το επιχείρημα, ως γνωστό, θα είναι η ...... μη καταβολή της επόμενης δόσης του δανείου ή η επιμήκυνση της αποπληρωμής του νέου χρέους, που θα υποτάξει για μια ακόμη φορά τα δικαιώματα και τους υπερασπιστές των. 


Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Χώρα υπό κατοχή: Οι Γερμανοί απαιτούν αλλαγή του Συντάγματος !


Ο Πρωθυπουργός μετά τη Σύνοδο Κορυφής του Μαρτίου θα αποδεχθεί κατ’ αρχήν τους γερμανικούς όρους, αλλά αμέσως θα οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές, προκειμένου να αποσπάσει νέα εντολή διακυβέρνησης και να συγκαλέσει τη Βουλή για αναθεώρηση του Συντάγματος.

Ανατρέπονται οι προσδοκίες για μια ικανοποιητική έκβαση του ελληνικού δράματος με τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής του Μαρτίου, καθώς η Γερμανία εκβιάζει πλέον ανοικτά, ζητώντας από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε αλλαγή του ελληνικού Συντάγματος, ώστε να ενσωματωθούν σε αυτό οι γερμανικοί κανόνες δημοσιονομικής πειθαρχίας.

Σε αντίθετη περίπτωση, το Βερολίνο δεν πρόκειται να δεχθεί μείωση του τοκογλυφικού επιτοκίου δανεισμού των 110 δις. ευρώ και η χώρα θα τεθεί σε τροχιά ελεγχόμενης χρεοκοπίας το 2013!

Τη γερμανική στρατηγική ενόψει της Συνόδου Κορυφής αποκάλυψε ο υφυπουργός Οικονομικών, Άσμουσεν, τονίζοντας σε δηλώσεις του από την Νέα Υόρκη, ότι ο μόνος τρόπος για να δεχθεί το Βερολίνο μείωση του επιτοκίου δανεισμού της Ελλάδας και της Ιρλανδίας είναι να παράσχουν οι δύο χώρες συνταγματικές εγγυήσεις δημοσιονομικής πειθαρχίας.

Σε ερώτηση αν η Γερμανία θέτει όρους για να εγκρίνει τη μείωση επιτοκίων στις δύο χώρες, ώστε να αποφύγουν τη βέβαιη χρεοκοπία από το υψηλό κόστος δανεισμού των «πακέτων διάσωσης», ο Άσμουσεν δήλωσε απερίφραστα: «ναι, υπάρχει σήμερα ένα καθορισμένο περιθώριο επιτοκίου δανεισμού για τα δάνεια από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Οικονομικής Σταθερότητας και για τα δάνεια προς την Ελλάδα. Μπορούμε να δούμε ενδεχόμενη μείωση, αν και οι δύο χώρες είναι διατεθειμένες να συμφωνήσουν σε ένα είδος συνταγματικά προσδιορισμένου εθνικού πλαισίου δημοσιονομικής πολιτικής».

Η Γερμανία, σύμφωνα με πληροφορίες, επιδιώκει στη Σύνοδο Κορυφής να πετύχει ένα μαξιμαλιστικό στόχο, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι θα είναι δύσκολο να αποσπάσει συμφωνία των εταίρων. Θα ζητήσει να ενσωματωθούν τα «φρένα χρέους» που έχουν ήδη καθιερωθεί στο γερμανικό Σύνταγμα και στα συντάγματα των άλλων χωρών της ευρωζώνης. Ο γερμανικός κανόνας ορίζει, ότι από το 2016 η κυβέρνηση απαγορεύεται να έχει διαρθρωτικό έλλειμμα μεγαλύτερο από 0,35% του ΑΕΠ, δηλαδή ουσιαστικά δεσμεύει τις κυβερνήσεις σε ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς.

Σε περίπτωση που, όπως αναμένεται, η πρόταση αυτή ξεσηκώσει αντιδράσεις, η Γερμανία έχει διαμορφώσει εκ των προτέρων, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις Ράσμουσεν, ένα «σχέδιο Β» για τη Σύνοδο Κορυφής: θα προτείνει να μειωθεί το spread δανεισμού των χωρών που διασώζονται, από το 3% πάνω από το μέσο κόστος δανεισμού της ευρωζώνης που είναι σήμερα, ακόμη και σε 1%, υπό τον απαράβατο όρο, ότι οι κυβερνήσεις που βρίσκονται σε προγράμματα διάσωσης θα ενσωματώσουν στα εθνικά συντάγματα τα γερμανικά «φρένα χρέους».

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η κυβέρνηση έχει ήδη αρχίσει να προετοιμάζεται για την προοπτική να βρεθεί ενώπιον του γερμανικού εκβιασμού: το επικρατέστερο σενάριο είναι ότι ο Πρωθυπουργός θα αποδεχθεί κατ’ αρχήν τους γερμανικούς όρους, αλλά αμέσως μετά τη Σύνοδο Κορυφής θα οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές, προκειμένου να αποσπάσει νέα εντολή διακυβέρνησης και να συγκαλέσει τη Βουλή για αναθεώρηση του Συντάγματος.

Από την πλευρά τους, στελέχη των ιρλανδικών κομμάτων που αναμένεται να σχηματίσουν τη νέα κυβέρνηση της χώρας, μετά τις εκλογές του Φεβρουαρίου, διαμηνύουν ότι θα προσέλθουν στη Σύνοδο Κορυφής για να ζητήσουν επαναδιαπραγμάτευση του μνημονίου που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση, θέτοντας ευθέως το θέμα μείωσης του επιτοκίου. Είναι πολύ αμφίβολο αν η νέα ιρλανδική κυβέρνηση, σε μια χώρα ιδιαίτερα ευαίσθητη σε θέματα εθνικής κυριαρχίας, θα ενδώσει στις απαιτήσεις των Γερμανών.

Για την Ελλάδα, η επιβολή «φρένων χρέους», σύμφωνα με μελέτη που δημοσιοποίησε το καλοκαίρι η Deutsche Bank, θα σήμαινε ότι η χώρα θα πρέπει να διατηρήσει στο μηδέν τα ελλείμματά της από το 2016 έως το 2042 (!), προκειμένου να επιτύχει το στόχο της μείωσης του χρέους στο 60% του ΑΕΠ. Θα χρειασθούν, δηλαδή, τουλάχιστον 25 χρόνια σκληρής «γερμανικής» λιτότητας, για να εναρμονισθεί η Ελλάδα με τους ευρωπαϊκούς στόχους για το χρέος.

Πάντως, όπως ανέφερε σε δημοσίευμά της η εξειδικευμένη σε ευρωπαϊκά θέματα ιστοσελίδα euractiv.com, ήδη μια «αφανής» επιτροπή τεχνοκρατών και νομικών από υπουργεία Οικονομικών της ευρωζώνης επεξεργάζεται στο παρασκήνιο τους τρόπους υλοποίησης των γερμανικών ιδεών για «φρένα χρέους» στα συντάγματα όλων των χωρών της ευρωζώνης.

Η ομάδα αυτή ονομάζεται ανεπίσημα Taskforce of the Euro Group Working Group, σύμφωνα με το δημοσίευμα. Η ταυτότητα των μελών της ομάδας εργασίας είναι άγνωστη, αν και υπάρχει η εικασία πως αποτελείται από 10 ειδικούς που έχουν γραφεία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πηγές που υπερασπίζονται την ύπαρξη της αναφέρουν πως πρέπει να παραμείνει στο περιθώριο, καθώς η διαδικασία της λήψης αποφάσεων στην Ε.Ε. έχει υποφέρει σημαντικά στο παρελθόν από διαρροές ημιτελών προτάσεων.

Σύμφωνα με τη δημοσίευμα, η επιτροπή ασχολείται αυτήν την περίοδο με το μέγεθος και το πεδίο δράσης του μηχανισμού διάσωσης και οι προτάσεις τους αναμένεται να συζητηθούν στην επόμενη συνάντηση των υπουργών Οικονομικών. Οι τεχνοκράτες φέρονται να επεξεργάζονται προσχέδιο προτάσεων που θα αποτελεί αντιγραφή του «φρένου» για τα χρέη που θεσπίστηκε στη Γερμανία το 2009. Ουσιαστικά, η επιτροπή εξετάζει τη χορήγηση δανείων με αντάλλαγμα πιο σφιχτούς κανόνες δημοσιονομικής πολιτικής, που θα περιλαμβάνουν ακόμη εναρμόνιση σε επίπεδο ευρωζώνης των καθεστώτων φορολογίας για τις επιχειρήσεις.

πηγη  sofokleous10.gr

ΑΣΥΛΟ στο ..... ΚΡΑΤΟΣ ή στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ;


Δοθείσης της αφορμής με τη Νομική και τους «παράνομους» μετανάστες, η αποκάλυψη του φασιστικού λόγου πολιτικών κομμάτων και υπό διαμόρφωση κομματικών σχημάτων στυλ Μπακογιάννη και Κουβέλη, θέτουν προ των ευθυνών της την Ελληνική κοινωνία, την Ελληνική διανόηση και όλους όσοι και τότε τους αποκαλούσαν – μας αποκαλούσαν- αλήτες, όλους εκείνους που πάλεψαν τον πολιτικό τους λόγο ενάντια στην Χούντα δίνοντας ένα νέο όραμα – ανεξάρτητα αν το πούλησαν στην συνέχεια – στο μέλλον αυτής της χώρας.
Τι ήταν εκείνο που πείραξε το σύστημα , που αναζωπύρωσε τα κατώτατα φασιστικά ένστικτα του «πολιτικού» κόσμου και έδωσε βήμα αναχρονισμού και βεβήλωσης του ασύλου στις πανεπιστημιακές σχολές;
Ήταν τάχα  η «κατάληψη» της νομικής από τους μετανάστες – πολιορκητικό κριό που χρησιμοποίησε η προσκυνημένη πολιτεία ενάντια στις εργασιακές σχέσεις και στα δικαιώματα του ελληνικού λαού και τώρα που δεν τους χρειάζονται του χρησιμοποιούν ως αποπαίδια;
Τους πήρε ο πόνο για τον «διασυρμό» της χώρας από της εικόνες στην Νομική που έκαναν τον γύρω του κόσμου;
Εκείνο που τους ενόχλησε ήταν το γεγονός της αποκάλυψης της οντότητας του πολιτικού συστήματος και ο ενοχικός ρόλος των πολιτικών και οικονομικών παραγόντων που έκτισαν αυτό το Κράτος τις τελευταίες δεκαετίες.
Ενόχλησε τους κυβερνώντες γιατί θα πρέπει να απολογηθούν στα αφεντικά τους όταν με το αζημίωτο τους υποσχεθήκαν της χώρα μας χειροδέσμια στις ορέξεις τους, και να που η πραγματικότητα τους διαψεύδει.
«Ενόχλησε» την ψευδεπίγραφη αριστερά που αφού δεν κατάφερε να υποτάξει στις κομματικές της ανάγκες τους μετανάστες και την ζωή τους, βρήκαν τρόπο να πάρουν εκδίκηση.
«Ενόχλησε» τους φασίστες που,  με ή χωρίς κοινοβουλευτικό μανδύα,  βάλθηκαν να μας υποδείξουν την νομιμοφροσύνη και την υποταγή στο κράτος όλων όσων δεν κατέχουν την εξουσία να «πασχίζουν» για την κατάντια που έχει περιέλθει η Ελληνική κοινωνία.
Όλοι αυτοί μαζί, και από κοντά τα τσιράκια τους δημοσιογράφοι, πρωτοστατούντων των Φασιστοειδών κομμάτων και με την βούλα, Νέα δημοκρατία και ΛΑ.Ο.Σ. βρήκαν την ευκαιρία να θέσουν ως πρώτιστη δικής τους πολιτική  και των άλλων οικονομική ανάγκη, την ανάγκη κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου. 

Αλλά τι είναι το άσυλο; 

Μήπως το «μαντρί» των φοιτητών και των καθηγητάδων τους;
Μήπως το μαντρί υπό το μάτι του μεγάλου αδελφού όπου λαμβάνουν χώρα η «ελεύθερη» σκέψη και η «έρευνα»;
Μήπως το μαντρί που χρησιμοποιείται για να διευκολύνεται η εκάστοτε πολιτική ηγεσία στα μέτρα και τους καταπιεστικούς νόμους σε βάρος της κοινωνίας των πολιτών και υπέρ της ανώτερης οικονομικής και πολιτικής ιεραρχίας;
Αλλά ούτε τα φασιστικά κόμματα , Ν.Δ. και ΛΑ.Ο.Σ, ούτε τα εκφασισμένα, ΠΑΣΟΚ και Δημοκρατική «Αριστερά», επιθυμούν την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. 
Επιθυμούν την κρατικοποίηση του ασύλου. Την νομιμοποίησης του,  δια του Κράτους, το οποίο θα το κατέχει ως ιδιοκτησία του και θα το διαχειρίζεται ή θα το εκχωρεί όπως τις ραδιοσυχνότητες σε όσους «υποβάλλουν τα σέβη» τους στην εκάστοτε εξουσιαστική κομματοκρατία και οικονομικά συμφέροντα.
 Το άσυλο προστατεύει τον αντί λόγο πολιτικό στον «πολιτικό» λόγο της εξουσίας, του Κράτους, των θεσμών και των νόμων του.
Η εξέγερση των μεταναστών είναι ο αντί πολιτικός λόγος στον λόγο των κυβερνόντων και των οικονομικών και πολιτικών τους αφεντικών. Αυτός ο λόγος δεν μπορεί να λαμβάνει χώρα εκτός πανεπιστημιακού ασύλου
Αυτός ο λόγος έπρεπε να προστατευθεί και από την Πρυτανεία της Νομικής και από τον Φοιτητικό σύλλογο.
Ενώ ο πρύτανης της Νομικής έθεσε το κατ’ εξοχή ζήτημα  των δικαιωμάτων των μεταναστών οι φοιτητικές παρατάξεις και το καθηγητικό κρατικοδίαιτο κατεστημένο, τράβηξαν το χαλί κάτω από τα πόδια του πρύτανη και απέδειξαν τον ιδεολογικό και πολιτικό τους αναλφαβητισμό.
Όταν οι βάνδαλοι αναρχοφασίστες καταλαμβάνουν το πολυτεχνείο, καταστρέφουν ότι βρίσκουν μπροστά τους, καμιά πρυτανεία δεν καλεί τον εισαγγελέα ή τους ένστολους τρομοκράτες να επέμβουν στην πανεπιστημιακή σχολή.
Αυτά, ως φαινόμενα, κατασκευάζονται για να δικαιολογούνται οι καταπατήσεις των δικαιωμάτων και των ελευθεριών του λαού. Ο πολιτικός αντί λόγος στο λόγο και την υπόσταση του κράτους και της αυθαιρεσίας της εξουσίας, είναι επικίνδυνος για την ύπαρξη του Κράτους και της υπεροχής του απέναντι στην κοινωνία και τους λαούς και ενοχοποιούνται φοιτητές, κινήσεις, άσυλο και κόμματα, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ.  

Ο δρόμος για την ελευθερία, είναι γεμάτος από αίμα, δολοφονίες, εκτοπισμούς φυλακίσεις, συκοφαντία, διωγμούς και χλευασμό. Ο δρόμος για την υποταγή είναι ασφαλής και εύκολος.

Επί χούντας ο ελληνικός λαός στην πλειοψηφία του διάλεξε  τον δεύτερο δρόμο.
Εμείς, οι τότε αλήτες, διαλέξαμε το πρώτο δρόμο.
Εμείς διώξαμε την χούντα. Εμείς απελευθερώσαμε των χώρα και τον λαό.
Σήμερα η νέα γενιά επιφορτίζεται με το φορτίο της επιλογής του ποιού δρόμου θα ακολουθήσουν, χωρίς τα δικά μας λάθη της μετέπειτα πορείας μας.  
   


Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Μια προβληματική σε σχέση με τις ΔΕΚΟ και το συνδικαλιστικό κίνημα

Παρατηρώ συνεχώς, και εδώ υπάρχει μια τριβή που την έχω ξανασυζητήσει μαζί με τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ, ότι τα επιχειρήματα και οι αγώνες περιορίζονται σε ό,τι το Κράτος-Κυβέρνηση επιτρέπει ως οιονεί δουλεία στους εργαζόμενους.
Αυτή η οιονεί δουλεία ( ελευθερία υπο όρους),  γεννά και μια αντίστοιχη πραγματικότητα δικαιωμάτων ως ντεφάκτο  ιδιοκτησία επί των εργασιακών σχέσεων που δομούνται υπό την σκέπη της «ελευθερίας» που επιτρέπεται όταν δεν περιορίζεται, όπως π.χ. κηρύσσοντας μια απεργία παράνομη και καταχρηστική ή περιορίζοντας το εύρος των συλλογικών συμβάσεων εργασία, ή όπως σήμερα καταργούνται με αναγκαστικό νόμο παρέχοντας ταυτόχρονα «ίσα» δικαιώματα  επί των «ανίσχυρων»  εργοδοτικών οργανώσεων, πχ να καταγγέλλουν την σ.σ.ε.

1. Σ’ όλη την μακρά περίοδο δράσης των οργανωμένων εργατικών ενώσεων, ουδέποτε το Κράτος αναγνώρισε την υπόσταση των ενώσεων των εργαζομένων ως αυθεντικούς και κατά κυριολεξία εκπροσώπους  των εργαζομένων ως κοινωνική οντότητα που κατέχει το ίδιο προνόμιο με τις άλλες κοινωνικές υποδιαιρέσεις – τάξεις  και επομένως, ανεξάρτητα της εξέλιξης των σχέσεων, ομότιμους κοινωνικούς  διαμεσολαβητές.
2. Το τι και το πώς ορίζεται το κοινωνικό ή κοινό αγαθό, το κράτος μπορεί να το διαπραγματεύεται με τις λεγόμενες «παραγωγικές» τάξεις, αλλά μόνο στο επίπεδο της ΓΣΕΕ ως θεσμικό «εταίρο», το κράτος αποδέχεται να συμπεριλαμβάνεται  στους «καθ ύλη» αρμόδιους που συγκροτούν τις παραγωγικές τάξεις, οι εργαζόμενοι. Αλλά χωρίς νομοτελειακή υποχρέωση εκ μέρους του κράτους όπως ισχύει με τα επιμελητήρια.
Από το πέρασμα της «κοινωνικής εργασίας» στην «εταιρική εργασία» που τις διαχωρίζει το καθεστώς της ιδιοκτησίας, οι εργαζόμενοι που δεν κατέχουν ιδιοκτησία, και επομένως δεν εντάσσονται στην εν ελευθερία σχόλη,  δεν τους αναγνωρίζεται το πρόσημο της παραγωγικής τάξης και επομένως τους αφαιρείται το δικαίωμα να έχουν άποψη ή να μετέχουν στην διαμόρφωση του τι και πως  και πότε παράγεται το κοινό αγαθό.

Πάμε τώρα στις ΔΕΚΟ.
Το πώς και με ποια κριτήρια αλλά και υπό ποιες προϋποθέσεις αλλά και εύρος ορίζονται οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, αλλά και το αν είναι όντως επιχειρήσεις, καθορίζεται όχι μόνο από το κράτος που ενσαρκώνεται μέσα από το κόμμα- κυβέρνηση, αλλά προκύπτει από το εύρος του «εταιρικού κράτους» και της δυναμικής που αναπτύσσεται στις σχέσεις ιδιοκτησίας  ανάμεσα στο Κράτος και το ιδιωτικό κεφάλαιο.
Κατά την περίοδο της δημιουργίας του εξωτερικού χρέους, περίοδο χαρισματικής πολιτικής φόρων και εκχωρήσεων του κράτος προς το ιδιωτικό κεφάλαιο και τους εργαζόμενους,  η ανάγκη γιγάντωσης του κράτους αποτελούσε την ιδανική ασπίδα προστασίας των ιδιωτικών επενδύσεων και της αφαίμαξης της μεγέθυνσης του Κράτους από τα ιδιωτικά κεφάλαια.
Σου θυμίζω ότι η δημιουργία των ΑΣΚΕ ήταν αποτέλεσμα άσκησης πίεσης προς της νεοσύστατη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εξ αιτίας της μεγέθυνση και της δυναμικής των συνδικάτων στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας.
Όμως παρ’ ότι οι ΑΣΚΕ παρείχαν το δικαίωμα στους εργαζόμενου να περιγράψουν και να ορίσουν το παραγόμενο προϊόν σε κοινωνικό ή εταιρικό, ο πολιτικός και ιδεολογικός αναλφαβητισμός και η  ημιμάθεια της τότε συνδικαλιστικής ηγεσίας αλλά και ο έντονο ρεφορμισμός των συνδικάτων  επέτρεψε από την μια την αποδόμηση των ταξικών συνειδήσεων μέσα από την εκφυλισμό των αντιστάσεων  και από την άλλη το εργατικό- πολιτικό προσωπικό παραιτήθηκε του δικαιώματος του να περιγράψει, να προσδιορίσει το προϊόν, να ορίσει τις σχέσεις του με το κράτος και να εμπεδώσουν σχέσεις θεσμικού συνδιαμορφωτή της διεύθυνσης του κράτους

Αντί λοιπόν να εξελιχθούν οι επιχειρήσεις αυτές σε παραγωγικές μονάδες κοινωνικών προϊόντων, άρα από Κοινής Ωφέλειας σε κοινωνικής ιδιοκτησίας, παρέμειναν υπό το καθεστώς της εταιρικής σχέσης , όπου η ιδιοκτησία παρέμεινε ποιο ισχυρή από το παραγόμενο προϊόν, δίνοντας την δυνατότητα στο κράτος να ορίζει αυτό το προϊόν σε κοινωνικό ή ιδιωτικό.
Υπ’ αυτήν την έννοια οι επιχειρήσεις αυτές εισήχθησαν στο χρηματιστήριο, αφού το παραγόμενο προϊόν αποτελούσε αποτέλεσμα της εταιρικής δουλείας των επιχειρήσεων  και η ιδιοκτησία, ιδιοκτησία του Κράτους  - ιδιοκτήτη. Στην εταιρική δουλεία η ιδιοκτησία παίζει ηγεμονικό ρόλο.
Οφείλει η ΓΣΕΕ να ξαναθέσει  το ζήτημα της κοινωνικής ανταπόδοσης των φόρων και των υποχρεώσεων που απορρέουν για το κράτος.  


Σου θυμίζω επίσης ότι η κατάτμηση των κιλοβατώρων  (kwh) προπαγανδίσθηκε σε κοινωνική παροχή προς τους εργαζόμενους, όταν γνωρίζαμε ότι η κατάτμηση παρήχθη ως αποτέλεσμα  της οξυδέρκεια της συνδικαλιστικής ηγεσίας της ΓΕΝΟΠ να σπάσει την εισοδηματική πολιτική (’84) και να καρπωθεί ποσοστό αύξησης  της τάξεως του 13%.
Σου θυμίζω επίσης της «κοινωνική» παροχή προς τους εργαζόμενου στην χρήση των  μέσων μεταφοράς με το δωρεάν εισιτήριο κατά τις δύο πρώτες πρωινές ώρες.

Όμως οι εργαζόμενοι την περίοδο εκείνη,  δια των αποχαυνωμένων περί της «σοσιαλιστικής δημιουργίας» και του « ο αγώνα τώρα δικαιώνεται»  συνδικαλιστικών ηγεσιών δεν προσδιόρισε ότι το παραγόμενο κοινωνικό προϊόν , είναι όντως κοινωνικό και επακόλουθο της ανταποδοτικότητας των φόρων των εργαζομένων προς το κράτος και επομένως παραιτήθηκαν του δικαιώματος, πρώτον της συγκρότησης της κοινωνίας των εργαζομένων και, δεύτερο, της αφαίρεσης του δικαιώματος του Κράτους μονομερώς να ορίζει τα πράγματα. 

Μπορεί να χάθηκε η χρυσή περίοδος αυτή, που έβρισκε την τότε συνδικαλιστική ηγεσία ανέτοιμη να αντιληφθεί και να διαχειριστεί τη εξουσία που τις παραχωρείτο,  σήμερα με την έντονη πολιτική κρίση  και της κρίσης στην οικονομία, η αντιπαράθεση των συνδικάτων πρέπει να απελευθερώνει τον πολιτικό λόγο που τους έχει αφαιρεθεί.
Ο τεχνοκρατισμός που παράγεται από το ΙΝΕ στενεύει τα περιθώρια πολιτικού λόγου αφού συμπιέζει την σκέψη στο στενό περιβάλλον που λειτουργεί η οικονομία η αποφορτισμένη από την κοινωνική της καταγωγή και τις κοινωνικές της υποχρεώσεις.

Αγαπητέ πρόεδρε να σου δώσω ένα πρώτο παράδειγμα: υπέγραψες ε.σ.σ.ε. μηδενικών αυξήσεων. Όμως, θεωρώντας ότι τα ζητήματα οικονομικής πολιτικής ξεπερνούν την δικαιοδοσία μιας συνδικαλιστικής οργάνωσης, δεν προσδιόρισες ότι το όφελος που προκύπτει από την μείωση των μισθών σε οριζόντια κλίμακα, έπρεπε να εξακολουθεί να βαρύνει τις επιχειρήσεις, οι οποίες έπρεπε να το καταβάλουν στο Κράτος ως εσωτερικό δανεισμό με την συμμετοχή των εργαζομένων και έτσι να επικυρωνόταν από την Βουλή.
Δεύτερο παράδειγμα: οι μειώσεις στις αποδοχές των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, δεν πραγματοποιήθηκαν με συμφωνία της ΓΣΕΕ και της κυβέρνησης ως σύναψη εσωτερικού δανείου υπέρ του Κράτους με συγκεκριμένη ανταπόδοση, όπως ο Δημόσιος χαραχτήρας τους, ο αποκλεισμός της πιθανότητας εκποίησης σε ιδιώτες κλπ.

Να σου δώσω ένα τρίτο παράδειγμα αντιπαράθεσης.
Το τιμολόγιο της ΔΕΗ θα πρέπει να αντιπαρατεθεί από την μεριά των συνδικάτων στην βάση ότι η καταναλισκόμενη ενέργεια  οικιακής χρήσης επειδή δεν προσφέρεται για παραγωγή προϊόντων και επομένως κερδών, οι εργαζόμενοι το αντιλαμβάνονται ως ανταπόδοση των φόρων που πληρώνουν και εξ αυτού συνεπάγεται ότι το οικιακό τιμολόγιο πρέπει να παρέχει μια δωρεάν χρήση ηλεκτρικής ενέργειας  ( κοινωνικό προϊόν) της τάξεως των 600 κιλοβατώρων  ( επ’ αυτού να γίνει διαπραγμάτευση) και από εκεί και πάνω μια προοδευτική,  ανάλογα του εισοδήματος, εισφορά επί του παρεχόμενου κοινωνικού προϊόντος.
Υπάρχει όμως το ιδιωτικό κεφάλαιο που έχει επενδύσει στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Εδώ λοιπόν η ΔΕΗ και οι υπόλοιπες εταιρίες  με όρους ελεύθερου ανταγωνισμού, πωλούν τα προϊόντα τους στις επιχειρήσεις, όχι ως κοινωνικά προϊόντα αλλά ως εμπόρευμα,  οι οποίες με την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας παράγουν και εκμεταλλεύονται με κέρδος, κεφάλαια.

Επομένως η ΓΣΕΕ είναι υποχρεωμένη να εμπλουτίσει τον λόγο της με την  διεκδίκηση  μέρους πολιτικής εξουσίας, ανάλογης εκείνης που κατέχουν δια των επιμελητηρίων οι λεγόμενες παραγωγικές τάξεις. Δηλαδή την Νομοτελειακή σχέση της ΓΣΕΕ με το Κράτος και την Κυβέρνηση την οποία θα επικυρώσει η Βουλή με σχετικό νομοθέτημα.
Δηλαδή τι είναι κοινωνικό αγαθό , τι κοινωνική παραγωγή , δεν αποτελεί προνομιακός χώρος του κράτους δια του κόμματος – κυβέρνηση που το διαχειρίζεται, ούτε των επιμελητηρίων που κατά το θεσμικό τους γίγνεσθαι είναι ταγοί του κράτους και συμβουλάτορες της Κυβέρνησης,  αλλά το μήλο της έριδος μεταξύ κράτους και κοινωνίας. Μεταξύ Κράτους και εργαζομένων.
Βέβαια χωρίς συγκροτημένες κοινωνίες είναι αδύνατη μια τέτοια εξέλιξη.
Η διεκδίκηση όμως δεν είναι αδύνατη!!!

 Γι’ αυτήν την εξουσία σου έλεγα και εσύ διαφωνούσες  για τον ρόλο της ΓΣΕΕ.
Το ινστιτούτο χρειάζεται ενίσχυση και με καθηγητές άλλου επιστημονικού πεδίου, όπως ο κ. Γιανναράς,, μιας συγκεκριμένης σχολής σκέψης και ο Κοντογιώργης, μιας άλλης σχολής σκέψης, και οι δύο καθηγητές στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, αλλά πέρα από το επίπεδο των Ρομπόλη και Κουζή.

Ο πολιτικός λόγος χρειάζεται πέρα των τεχνοκρατικών γνώσεων και φιλοσοφική και κοινωνιολογική τροφή, ώστε να παράγονται οι ιδέες και ο λόγος.

Βαγγέλης Κωνσταντίνου

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Υποχώρηση του spread με παρέμβαση της ΕΚΤ και αγορές ξένων οίκων

«Είμαστε ικανοποιημένοι που συνεχίζουμε να έχουμε απρόσκοπτη πρόσβαση στις αγορές για να αντλούμε κεφάλαια για βραχυπρόθεσμη περίοδο» Στο 4,9% διαμορφώθηκε το επιτόκιο των εντόκων γραμματίων εξάμηνης διάρκειας που εξέδωσε χθες το Δημόσιο, αντλώντας από τις αγορές 1,95 δισ. ευρώ.

Πάμε λοιπόν στην αλήθεια που κρύβουν Κυβέρνηση, Ειδησεογραφικά μέσα ενημέρωσης, "αναλυτές". 

1. τα έντοκα γραμμάτια εξάμηνης διάρκειας είχαν εκδοθεί πολύ πριν και απλώς η Κυβέρνηση με μια εικονική δημοπρασία τα ανακοίνωσε εχθές.
το προηγούμενο διάστημα είχε δηλώσει την ..... πεποίθησή της για κάτω από 5% επιτόκια και ότι η Ελληνική Κυβέρνηση απευθύνεται με θάρρος στις αγορές παρά τις ... απειλές των κερδοσκόπων.
2. χωρίς να διακυβεύεται  η ...... αξιοπιστία της χώρας ως προς τα ληξιπρόθεσμα δάνεια, αφού δεν τίθεται θέμα αδυναμίας πληρωμών λόγο "τρόικας", οι + 370 μονάδες βάσης σε σχέση με τα Γερμανικά επιτόκια όχι δεν θα έπρεπε να ευχαριστεί την κυβέρνηση, αλλά να την οδηγούσε στην Ακρόπολη και απο εκεί να φούνταραν στο κενό όλοι μαζί.
3. η Ελλάδα είναι εκτός παιγνιδιού, είναι εκτός "Αγορών" και το βέβαιο είναι πως άμα τη λήξει της περιόδου αποικιοκρατίας απο την τρόικα η Ελλάδα αυτομάτως θα ανακοινώσει και επίσημα την πτώχευση της οικονομίας.

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ....... 2011

«….Την Πρωτοχρονιά του 1821 χιόνιζε στην Νέα Επίδαυρο (Πιάδα), είχαν περάσει μόλις 6 μήνες από την έναρξη της επανάστασης, και ενώ διαρκούσαν ακόμα οι πολεμικές συρράξεις, μαζεύτηκαν εκεί αγράμματοι αλλά όχι αμόρφωτοι άνθρωποι και ψήφισαν το πρώτο φιλελεύθερο και δημοκρατικό σύνταγμα της Ανθρωπότητας (το οποίο ποτέ δεν εφαρμόστηκε).
Οι βασικές αρχές του Συντάγματος της 1.1.1821:
Κοινωνική δικαιοσύνη,
Ισότητα,
Αξιοκρατία,
Πάταξη της οικογενειοκρατίας,
Δίκαιη ανακατανομή του πλούτου,
Εφαρμογή των νόμων
Κοινωνία που να σέβεται τον αδύναμο
Στήριξη των οικονομικά ανίσχυρων
Δωρεάν Υγεία
Δωρεάν Παιδεία
Τιμωρία των συνεργατών του Δυνάστη και άλλα πολλά…»
(Γιώργος Δαμιανός)
---------------------------------------------------------------------------------------------
Σήμερα, στις 4 Γενάρη 2011, το συνδικαλιστικό ή ότι απέμεινε από αυτό κίνημα, έχει μια μόνη ευκαιρία. Να επαναστατήσει εναντίον του διασυρμού του, εναντίον των κεχρωσμένων, εκ των κομματικών ιδιοκτησιών, συνδικαλιστικών ηγεσιών, εναντίον της αναξιοκρατίας, της ανισότητας, της ανομίας, της αδικίας, του εκμαυλισμού των συνειδήσεων, της υποταγής, της κατάχρησης εξουσίας και πλούτου, της φτώχειας και της ανεργίας, της «μεσαιωνικής γαλέρας» των εργασιακών σχέσεων, του κρεματορίου των δικαιωμάτων των εργαζομένων, και να δημιουργήσουν νέα πολιτικά υποκείμενα, νέες συνδικαλιστικές οργανώσεις διεκδικώντας τον θεσμικό τους ρόλο στην διακυβέρνηση της χώρας και του Κράτους, απέναντι και ενάντια σε ό,τι τους έχουν υποβάλει τα οργανωμένα οικονομικά, πολιτικά και εξουσιαστικά συμφέροντα.

Για να είναι αίσιο και ευτυχές του 2011, πρέπει να αποτινάξουμε τον ζυγό της πολιτικό-οικονομικής νομενκλατούρας και των Προδοτών και Συνεργατών των οργανωμένων οικονομικών συμφερόντων που ανεμπόδιστα δρουν εντός και εκτός της Πατρίδας μας.

Χρειαζόμαστε ένα κίνημα εργαζομένων πρώτα απ’ όλα Πατριωτικό για να αντισταθούμε στον «Πατριωτισμό» των δωσίλογων της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και των συνεργατών της.

Το τελευταίο εισιτήριο για επιβίβαση στον …. Τιτανικό είναι το ίδιο για αποβίβαση από αυτόν.

Στους φίλους μου και παλιούς συντρόφους, τους λέω να θυμηθούν το …. 85.